wtorek, 7 lutego 2012

Pielęgnacja włosów kręconych


Cześć dziewczyny !
   Ten post będzie poświęcony pielęgnacji włosów kręconych, co wbrew pozorom nie jest takie łatwe . Wiedzą to wszystkie posiadaczki loków .
   Włosy kręcone z natury są suche i niesforne, nawet delikatna wilgoć sprawia, że na głowie tworzą nam się tak zwane sprężynki .Za to zimą i latem bardzo się wysuszają . Zimą od mrozu, a latem od silnych promieni słonecznych . Im bardziej stają się suche tym bardziej się puszą i elektryzują, a to nie jest fajne ; d
   Sama przez wiele lat moje włosy ciasno związywałam gumką, by ukryć szopę, którą miałam na głowie . Potem przez dwa lata CODZIENNIE prostowałam je calutkie prostownicą , nawet nie nakładając nic co by je ochronił przed wysoką temperaturą . Dopiero we wrześniu 2011r. na początku roku szkolnego postanowiłam coś z tym zrobić, bo nie miałam siły kolejny rok wstawać rano o 6.20, żeby zdążyć sprostować moje włosy.
   Po pierwsze sporo je skróciłam (około 8cm . ) . Potem zaczęłam szukać informacji o najlepszych preparatach do odbudowy i nawilżenia włosów . Dożo eksperymentowałam, aż w końcu udało mi się natrafić, na środki najbardziej pasujące moim włosom . Nadal często zmieniam szampony, odżywki itp. i zawsze jak wypróbuję coś nowego opiszę wam to na moim blogu .
Teraz przedstawię środki, które aktualnie używam do pielęgnacji włosów :

 Szampon : Loreal Paris Elseve Total Repair 5 - Szampon wypełniający .
Używam go już od około sześciu miesięcy i jestem z niego zadowolona . Kondycja moich włosów znacznie się poprawiła, choć nie wiem czy to dzięki niemu ; ) Z pewnością włosy po jego użyciu mniej się puszą i nie elektryzują . Zapach nie przypadł mi do gustu, ponieważ kojarzy mi się z antybiotykiem, który kiedyś stosowałam . Szampon jest dość wydajny, dobrze się pieni i łatwo spłukuje .
Cena : 12 zł - 200 ml .


Odżywka : Loreal Paris Elseve Re-Nutrition
Moim zdaniem odżywka jest rewelacyjna . Używam jej od roku i nie mam zamiaru z niej zrezygnować . Nawilża włosy i skórę głowy . To dzięki niej na dobre zażegnałam problem łupieżu . Prawie całkowicie likwiduje puszenie i dodaje włosom połysku . Ma delikatny zapach miodu za co daję duży plus . Jest wydajna i dość łatwo się spłukuje .
Cena: 13 zł  - 200 ml .


 
Maska: Loreal Paris Elseve Nutri-Blask 
Z maski jestem średnio zadowolona. Wcześniej używałam tej (  http://shop.foto-top.pl/865-992-large/loreal-elseve-intensywna-maseczka-do-wlosow-z-mleczkiem-krolewskim-300ml.jpg ), ale nie mogłam jej nigdzie dostać . Sądziłam, że jeśli ta jest z tej samej firmy i ma podobne działanie to efekt będzie identyczny . Niestety nie miałam racji . Maska mocno obciąża włosy przez co mają one mniejszą objętość, a skręt jest osłabiony . Owszem, połyski jest i włosy się nie puszą, ale nie mam ochoty kupować tej maski ponownie . Można powiedzieć, że po jej użyciu czasami  zrobią się ładna loczki, a czasami takie ''strąki'' .
Za to zapach ma bardzo przyjemny i jest bardzo wydajna . 
Cena : 21 zł - 300 ml .


Jedwab : Joanna Styling Effect 
Na początku używania miałam wrażenie, że ten jedwab tylko sprawił, że włosy się puszą jeszcze bardziej . Jednak to odczucie minęło po około pięciu użyciach . Buteleczka z pompką jest wygodna w użyciu, zapach też jest bardzo przyjemny . Włosy po nim małą połysk i ją bardziej miękkie . W moim przypadku nie wyglądają na przetłuszczone , a dzięki niemu włosy nie sterczą w wszystkie możliwe strony tylko tworzą błyszczące, sprężyste loki . Jedwab jest mega wydajny . Polecam ; )
Cena : 15 zł - 30 ml . 


Balsam : Nivea Flexible Curls 
Pomimo iż moja koleżanka kupiła go przede mną i miała o nim złe zdanie, postanowiłam sama go wypróbować . Zapach jest dość neutralny, konsystencja nieidealna, powinien być trochę gęściejszy, bo tak to łatwo się rozchlapuje podczas nakładania go na włosy . Efekt jest jak dla mnie bardzo fajny . Mimo iż nie likwiduje puszenia ( ale puch likwiduję specyfikami opisanymi z góry ) nadaje włosom wygląd sprężynek. Ja go uwielbiam ; > 
Cena : 14 zł - 150 ml . 




To by było na tyle z kosmetyków do włosów, które używam ; ) . Mogłoby się wydawać, że mogą one obciążać i natłuszczać włosy, ale ja mimo ekstremalnego zniszczenia mam dużo włosów, więc u mnie na włosach wygląda to jak najbardziej dobrze . 
Jeśli jednak wy macie cienkie włoski to radzę ograniczyć ilość stosowanych specyfików . 

To teraz po kolei co ja z tymi włoskami robię :
Myję je co dwa dni, zazwyczaj wieczorem . Maskę nakładam co drugie mycie .  Po umyciu delikatnie wycieram w ręcznik i dokładnie rozczesuję . Czekam około dwudziestu minut, aż włosy zaczną troszkę wysychać i dopiero wtedy nakładam na całej długości włosów jedwab . Następnie z głową spuszczoną w dół ''wyciskam'' loki . I na tym kończy się układanie ich na mokro . Najlepiej od razu po tym iść spać, bo jeśli wyschną wygniecione głową na poduszce skręt będzie rano mocniejszy . NIGDY NIE UŻYWAJ SUSZARKI , JEŚLI MASZ KRĘCONE LUB FALOWANE WŁOSY . To jest błąd wielu dziewczyn . Po wysuszeniu stają się bardziej suche i puszyste i nawet jedwab nie jest w stanie ich  wygładzić . Rano jedynie delikatnie rozczesuję się takim grzebieniem, ponieważ on nie popsuje skrętu i nie spuszy włosów.  

Niestety ja jeszcze jestem skazana na codzienne prostowanie grzywki, bo ona również mocno się skręci . 
Nie mam zwyczaju utrwalać fryzury lakierem . Lakiery zawierają alkohol, a kosmetyki z alkoholem dodatkowo wysuszają włosy, więc zawsze kiedy mogę z nich rezygnuję . 


Jeśli chcecie wiedzieć co robię, by odratować moje loczki następnego dnia, napiszcie w komentarzach ; >
I gdybyście chcieli notkę na jakikolwiek temat napiszcie mi o tym w komentarzu to postaram się coś o tym napisać .

Pozdrawiam, Natalia ; )

24 komentarze:

  1. też mam kręcone i staram się je tylko w kitkę zbierać, bo żeby jakkolwiek je ułożyć trzeba się nieźle nastarać :D
    dodaję do obserwowanych :P

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kosmetyki z elseve!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama też mam kręcone włosy i nie ze wszystkim co tu napisałaś się zgadzam (Grzebień z szeroko rozstawionymi zebami = zdecydowanie tak, suszarka = niekoniecznie, bo z dyfuzorem często pomaga poprawić skręt włosów, no i kosmetyki = elseve mają silikony co obciąża kręciołki ;) ja bym nie polecała, ale skoro dla ciebie są dobre to jasne ;) U mnie odkąd używam kosmetyków bez SLS itp to duużo poprawił się skręt)
    Pozdrawiam.

    PS. Skąd stój w kwiatki ktory masz na sobie na zdjęciu w pierwszym poście? CUDO <3 Zakochałam się ,tez chce taki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. barzdo duzo serca wkladasz w posta.
    Masz slicznego psiaczka ; *
    zycze sukcesow w blogowaniu,pozdrawiam i zapraszam do mnie ; *
    kineeczkaa :*

    OdpowiedzUsuń
  5. przydatny post bardzo ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ma włosy falowane, ale post bardzo przydatny ;) Świetne produkty ;)

    + zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo przydatny post, chyba będę musiała wypróbować ten szampon, bo moje włosy ostatnio strasznie się elektryzują ;x

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatniomje wlosy plataja mi figla ....
    obserwujemy?
    www.hikatrin.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam włosy falowane, ostatnio strasznie zaczęły wypadać i żadne odżywki mi nie pomagają...zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. LOVE IT!!

    www.aroundlucia.com
    www.aroundlucia.com

    OdpowiedzUsuń
  11. gdzie kupiłaś ten grzebień? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam Ci jeszcze stosowanie olejków natłuszczających 3godz przed myciem włosów:))
    Zapraszam na konkurs na moim blogu:

    http://wwwczekofashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Skoro obserwujesz już mój blog zapraszam do udziału w konkursie! Tutaj masz link z konkursem:
    http://wwwczekofashion.blogspot.com/2012/02/fado-stone-bracelet-giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam ten jedwab :D
    A.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja nie mam takich typowych loczków-sprężynek. Zawsze kręcą mi się jedynie króciutkie włosy przy głowie a później przy długich końcówki (tak dziwnie) Zawsze chciałam mieć typowe loczki, ale po przeczytaniu tej notki od razu stwierdziłam, że chyba dobrze, że ich nie mam chociaż w lokach i tak jestem zakochana <3
    P.S. Dziękuję za miłe słowa i zapraszam częściej do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. odkąd pamiętam chciałam mieć kręcone włosy :P
    całe życie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  17. zazdroszcze dlugich wlosow:)interesujacy post:) bede obserwowac:)

    OdpowiedzUsuń
  18. dziękuję, ja również dodaję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie grzebienie z szeroko rozstawionymi zabkami sa tez zbawieniem dla dlugich wlosow.

    OdpowiedzUsuń
  20. też używam tego szamponu i również jestem zadowolona!
    Pozdrawiam
    :)

    OdpowiedzUsuń
  21. z total repair mam czerwoną odżywkę :) bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  22. http://modafon.pl/950-krecone-wlosy-pielegnacja.html tu warto o tym poczytać

    OdpowiedzUsuń